
divendres, 27 de maig del 2011
divendres, 20 de maig del 2011
divendres, 6 de maig del 2011
Sopar final de curs
Agrairíem a la gent que assistirà al sopar, que avisés als membres de l'AMIPA per tenir una previsió amb la beguda i les postres.

dimecres, 4 de maig del 2011
Taller tècniques d'estudi
Tenim previst fer un taller de tècniques d’estudi, dirigit a alumnes/as de 5è i 6è.
Aquest taller es realitza a grups reduïts d'un màxim de 5 alumnes per grup ja que s'ofereix un ensenyament personalitzat. Una vegada finalitzat el taller els alumnes interessats poden realitzar un seguiment d'una sessió cada més i mig per comprovar l'assoliment de les tècniques i els resultats d'aquestes.
Si interessa també és realitza una sessió informativa als pares.
Aquest taller es realitza a grups reduïts d'un màxim de 5 alumnes per grup ja que s'ofereix un ensenyament personalitzat. Una vegada finalitzat el taller els alumnes interessats poden realitzar un seguiment d'una sessió cada més i mig per comprovar l'assoliment de les tècniques i els resultats d'aquestes.
Si interessa també és realitza una sessió informativa als pares.
El preu del taller és de 50€ per alumne.
1ª Sessió: Organització i Planificació. (2h)
Importància de l’ús de l’agenda.
Necessitat de tenir un horari amb totes les activitats.
Importància de l’ús del rellotge.
Distribució del lloc on realitzam els deures.
2ª i 3ª Sessió: Preparació temàtica específica. (4h)
Quin ordre seguim per preparar els deures.
Realització de resums.
Realització d’esquemes i mapes conceptuals.
Avaluació dels resultats.
4ª Sessió: Com afrontar l’estrès davant els exàmens. (2h)
Importància d’una bona respiració pulmonar.
Tècnica de Relaxació Muscular Progressiva.
1ª Sessió: Organització i Planificació. (2h)
Importància de l’ús de l’agenda.
Necessitat de tenir un horari amb totes les activitats.
Importància de l’ús del rellotge.
Distribució del lloc on realitzam els deures.
2ª i 3ª Sessió: Preparació temàtica específica. (4h)
Quin ordre seguim per preparar els deures.
Realització de resums.
Realització d’esquemes i mapes conceptuals.
Avaluació dels resultats.
4ª Sessió: Com afrontar l’estrès davant els exàmens. (2h)
Importància d’una bona respiració pulmonar.
Tècnica de Relaxació Muscular Progressiva.
Els interessats en el curs, podeu deixar les vostres dades a la bústia de l’AMIPA, a l’entrada de l’escola.
dimecres, 2 de març del 2011
DIADA DE JOCS POPULARS 26 març Porreres
El programa de Jocs Populars està destinat als nins, nines, pares i mares que vulguin passar una bona estona practicant els jocs més populars de les Illes Balears.
Aquest any es farà un circuit de 6 estacions on s’aprofitaran els jocs populars i tradicionals de la nostra terra (tir de fona, pentanca...) per poder difondre la cultura i la història dels jocs que han practicat els nostres avantpassats durant generacions, i d’aquesta manera els nostres joves les puguin practicar i gaudir-ne.
Aquest any es farà un circuit de 6 estacions on s’aprofitaran els jocs populars i tradicionals de la nostra terra (tir de fona, pentanca...) per poder difondre la cultura i la història dels jocs que han practicat els nostres avantpassats durant generacions, i d’aquesta manera els nostres joves les puguin practicar i gaudir-ne.
OBJECTIUS GENERALS I ESPECÍFICS:
El principal objectiu del programa és conèixer i practicar els principals jocs populars i tradicionals de les Illes Balears.
Amb aquest programa es pretén que els participants gaudeixin dels jocs populars que s’han practicat durant tants anys a les nostres Illes.
La pràctica dels jocs desenvolupen objectius a diferents nivells tan físics, psicològics i socials.
Els objectius a nivell físic són els desenvolupaments de les capacitats motrius bàsiques com desplaçaments, salts, girs, llançaments... A més a més, el que es pretén és motivar al participant a que realitzi activitat física d’una manera sana i divertida.
En el nivell psicològic també es plantegen varis objectius com el desenvolupar de l’atenció del nin o nina mentre s’explica el joc, treballar la memòria a l’hora de recordar instruccions i també es treballa la imaginació i creativitat.
HORARI
A les 9.30h: Arribada
De 09:45h a 10:00h: Formació de grups
De 10.00h a 11.50h: Inici dels jocs
De 11:50h a 12:05h: Berenar
De 12:05h a 12:30h: Corregudes de joies
De 12.30h a 12.45h: Comiat
DESTINATARIS (Nins, nines i pares i mares)
El Programa de “Jocs Populars i Tradicionals" està destinat a nins/ nines de totes les categories, des de iniciació fins a cadet, dels Jocs Esportius Escolars del Departament d’Esports. L’edat dels participants va des de 6 a 16 anys, és a dir, que varen néixer entre l’any 1994 i 2004 (ambdós inclosos).
A més a més enguany volem incloure els pares i mares dins aquesta jornada, per aquest motiu també hi haurà una zona habilitada per els pares i mares que vulguin practicar alguns dels jocs populars de les Illes Balears com són les bitlles o estirar corda. Els pares i mares que vulguin participar s’hauran d’inscriure en el full d’inscripció juntament amb els nins i nines.
És important que tots els participants duguin roba còmoda i vella o que els pares tinguin en compte que vindran a jugar amb molts de materials diferents i que possiblement s’embrutaran durant la jornada.
dilluns, 21 de febrer del 2011
Taller familiar de juguetes
Jugam reciclant. Mil i una maneres de matar mosques.
Taller de construcció de juguetes emprant materials reutilitzats i reciclats, de la mà de Miquel Tugores. Per infants de totes les edats.
Taller de construcció de juguetes emprant materials reutilitzats i reciclats, de la mà de Miquel Tugores. Per infants de totes les edats.
ORGANITZA: Casa Museu Pare Ginard
LLOC: S'Escorxador, C/ Rafel Ginard, s/n, Sant Joan
DATA: Dissabte 26 de febrer a les 11:00
ACTIVITAT GRATUÏTA PRÈVIA INSCRIPCIÓ: 971 886 014 / 971 526 672
divendres, 18 de febrer del 2011
Conflictes entre pares i fills
Dimarts passat, dia 15, tinguérem la xerrada amb en Rafel Càrdeno, i ens va explicar com resoldre els possibles conflictes que puguin sorgir amb els nostres fills i filles. Aquí teniu un resum que ens ha passat en Rafel. Des d'aquí donar-li les gràcies pel seu temps, i agrair també l'assistència de totes les mares i pares que vingueren.
Deu criteris sobre premis i càstigs
- Quan una persona troba satisfacció en fer alguna cosa, tendeix a repetir aquesta conducta. Si premiem una conducta del nostre fill/a amb alguna cosa que sigui gratificant i satisfactòria per a ell/a es molt probable que es porti així amb més freqüència.
- Podem recompensar al nostre fill/a amb coses que li agradin. Per exemple : joguines, llibres, segells, caramels, doblers, pintures, material esportius, un menjar que li agradi, etc.
O podem fer-ho permitint un “extra” en les seves activitats normals; com per exemple: veure tal o qual programa de TV, anar-se a dormir un poc més tard, anar al cinema o al circ, deixar-li jugar amb la consola un dia feiner.
Però els premis més eficaços són aquells que suposen per al nin/a una mostra d’afecte, d’interès, de lloança, de felicitació per part dels pares i adults.
Poden ser per exemple:
Frases d’ànim i felicitació: “ molt bé..., així m’agrada..., enhorabona..., ànim”
Mostres d’afecte: una besada, una abraçada, un cop de mans, un somriure, un copet a l’esquena, etc...
La promesa de participar amb ells/es amb alguna cosa, un joc de taula, lectura, etc... Aquets tipus de premis són els que més influeixen en la conducta dels fills. Per això utilitzem o no altres premis, dóna sempre preferència a tot tipus de premis que suposa mostres d’atenció i afecte cap al teu fill. - Cal tenir present que no hi ha dues persones iguals, i el que per una persona es motivador, pot esser que per una altra no ho sigui.
Filant mes prim podem dir que en algunes ocasions un premi pot ser enriquidor i en altres ocasions no. - Premiem al nostre fill/a durant o immediatament després de fer alguna cosa que vols que faci o que desenvolupi com a hàbit
- Però no podem passar-nos tot el dia premiant als nostres fills/es cada vegada que fan alguna cosa que ens agrada, perquè si s’acostumen a això pot ser “deseducatiu”, perquè una vegada suprimides les recompenses, poden deixar de comportar-se com nosaltres trobam correcte. La millor manera de contribuir a que desenvolupin un hàbit determinat es estimular-los amb alguna ostra d’atenció de tant en tant i amb intervals diferents. Amb això es pot aconseguir més fàcilment que es portin bé i que comencin a adonar-se de perquè cosideram bona aquesta forma d’actuar.
- Quan d’una acció es treu una conseqüència desagradable per a un, una persona tendeix a no repetir-la. Per això podem pensar que els càstigs són una eina pedagògica a utilitzar. I podem dir que si, que els càstigs són eficaços si s’empren bé.
- L’efecte del càstig, és amb freqüència, fulminat, l’acció que es vol evitar, acaba immediatament. Per això alguns pares s’acostumen a castigar molt sovint: crits, amenaces, o utilitzant alguns tipus diferents de càstigs immediats i durs.
- Però alerta, no podem utilitzar el càstig com a única eina per a corregir al teu fill/a, ni com a mètode habitual. L’ús freqüent del càstig no és eficaç per a canviar la seva conducta, a l’inrevés, té efectes lamentables que sense cap dubte, no desitges, per exemple:
a. Dura poc, el nin/a suprimeix la conducta durant un temps, però aviat tornar a actuar de la mateixa manera.
b. Exigeix cada vegada càstigs majors, es dóna un cercle viciós mal de rompre: Mala conducta - càstig - repetició de la mala conducta - càstig més dur - repetició de la mala conducta - càstig més dur....
c. Les relacions entre les fills/es i pares es refreden i poden donar-se casos de rebuig afectiu, origen de problemes més seriosos. - No cal deixar-nos dur per els nervis. Abans de castigar procurem dominar-nos i si fa falta prendre un temps de reflexió que t’ajudi a veure les coses amb més calma i a certa distància . Això serà especialment important si el teu fill es major i es tracta d’una conducta que consideres greu.
- Hem de procurar ser conseqüents amb nosaltres mateixos i tractar de mantenir un criteris clars en la teves conducta cap als teus fills. Poques actituds hi ha més deseducatives com posar una sanció amb severitat a una conducta que abans era indiferent, o pitjor que abans hagis animat a fer.
Així mateix, també es perjudicial el costum de que el pare desaprovi el que la mare ha fet o viceversa. Malgrat en la parella hi hagi conceptes distints sobre com educar al fills, cal arribar a un consens sobre la conducta, i si hi ha discussions, enfora d’ells, davant els fills hem de ser una pinya.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)